2020-11-05 08:59Pressmeddelande

​Visit Värmland välkomnar projektledaren Niclas Wikman till sitt team

Visit VärmlandVisit Värmland

Visit Värmlands team förstärks med en projektledare för sitt nya investeringsprojekt: Servicestruktur cykelleder Värmland Västra Götaland - utlysning Branschsatsning rädda besöksnäringen. Projektledaren heter Niclas Wikman och kommer att leda projektets förstudie för att utveckla Värmlands besöksnäring.

– Niclas började praktisera hos oss efter sommaren och visade ett fantastiskt driv och engagemang i sitt arbete. När Visit Värmland blev beviljade medel för ett nytt investeringsprojekt kände vi att vi behövde förstärka vårt team med en ytterligare kompetens. Niclas kommer att vara anställd hos oss på halvtid då han samtidigt läser affärsutveckling inom besöksnäring. Vi är glada över att han nu är en del av vårt team, säger Mia Landin, vd på Visit Värmland.

Niclas kommer från Forshaga från början och har tidigare arbetat inom saneringsbranschen men har alltid haft ett stort intresse för besöksnäring. Just nu studerar han affärsutveckling inom besöksnäring på distans vid Yrkesakademin i Örnsköldsvik.

Projektet som Niclas ska arbeta med ska utveckla service- och tjänstefunktioner längs regionens tre största cykelleder och kartlägga aktörer för att utveckla Finnskogsområdet i Västra Värmland.

– I och med min utbildning så kommer jag in med färska ögon och en stor entusiasm. Jag kommer bidra med ett högt tempo och viljan att kunna få göra skillnad för besöksnäringen i Värmland, säger Niclas Wikman.

Förutom sitt brinnande intresse för besöksnäring är Niclas sportintresserad, han gillar olika typer av utomhusaktiviteter som cykling, han umgås gärna med sin familj och tackar inte nej till god mat och dryck.