2019-09-12 13:43Pressmeddelande

Värmlands vildmark visas upp

Visit VärmlandVisit Värmland

Idag välkomnar Visit Värmland i samarbete med Långbergets Sporthotell, Vildmark i Värmland, Backwater Outdoor Experiences och Naturbyn researrangörer och journalister som deltar i två visningsresor.

Adventure Travel World Summit 2019

16-19 september arrangeras Adventure Travel World Summit 2019 (ATWS) i Göteborg av Adventure Travel Trade Association (ATTA). ATTA är den ledande internationella organisationen för hållbar, global naturturism med över 1 000 medlemmar spridda i hundratalet länder. Nätverket består av företag, turistorganisationer och media, journalister och influencers inom naturturism. ATWS är ATTAS årliga världskongress, och den hålls på olika platser varje år.

Sverige, som i år är värdnation, visas nu upp som en nation med tillgängliga upplevelser och hållbar innovation - en idealisk miljö för toppmötets 750 delegater som är angelägna om att bygga relationer inom det internationella samhället för äventyrsturism, främja partnerskap och få tillgång till banbrytande professionell utveckling.

Pre-Summit Adventures

Visningsresorna är Värmlands bidrag i ett utbud av totalt 23 olika visningsresor över hela Sverige som genomförs i samband Adventure Travel World Summit som går av stapeln i Göteborg nästa vecka.

Under Pre-Summit Adventures och Day of Adventures har delegaterna möjlighet att upptäcka hemligheterna till en av världens mest hållbara destinationer/Sverige genom soft adventures och naturfokuserade upplevelser.

”Långbergets Sporthotell Multisport” arrangeras av Långbergets Sporthotell och ”Paddling the waterways of Värmland” arrangeras av Vildmark i Värmland i samarbete med Naturbyn och Backwater Outdoor Experiences.

Visit Värmland deltar tillsammans med Vildmark i Värmland på Adventure Travel World Summit för att träffa researrangörer och media från hela världen.

Mia Landin
Vd