2023-02-08 07:00Pressmeddelande

170 affärsmöten mellan lokala matproducenter och besöksnäringsföretag

null

Den 9 februari bjuder Visit Värmland och Nifa tillsammans in till en heldag på Elite Stadshotellet i Karlstad för att skapa samverkan mellan lokala matproducenter och besöksnäringsföretag i Värmland. Under dagen ges möjlighet till nätverkande och speed dating (individuella möten) mellan företagen.

– Det är ett tillfälle för att utveckla och skapa affärer, men även för att dela erfarenheter och tillsammans stärka måltidsturismen i Värmland, säger Nina Höjdefors, projektledare på Visit Värmland.

På speed datingen deltar 35 företag inom besöksnäring, handel, lokala livsmedelsförädlare och matentreprenörer. Totalt är över 170 möten inbokade under dagen.

Utöver speed datingen kommer Christoffer Schyman från Matstudion att berätta om hur de stärkt sitt varumärke genom att använda lokalproducerat.

– Vi ska framåt öka måltidsturismen och att få fler, både svenska och internationella, att besöka Värmland med mat och måltid som incitament. Det här är ett bra sätt att hitta nya partners att samverka med och inspireras av. Speed datingen blir ett startskott inför att vi tillsammans med näringen ska få fram bokningsbara matresor, förlänga sommarsäsongen och skapa en reseanledning under september med mat som fokus, säger Nina Höjdefors.

Vi hälsar media välkomna att delta under dagen.

Tid: Torsdag 9 februari, kl. 9.00-15.00
Plats: Franska salen, Elite Stadshotellet i Karlstad